Naistele

Iga kolmas naine kogeb oma eluajal uriinipidamatust, kuna seda esineb naistel ligikaudu kaks korda enam kui meestel.

Inkontinentsuse all kannatavate naiste arv suureneb sünnituste arvuga. Nii esineb 10% naistest, kes on sünnitanud kolm last, uriinipidamatus ning neli last sünnitanud naiste hulgas on see protsent kasvanud 15.

Naistel toetab põit ja kusejuha lihaste kiht, mida kutsutakse vaagnapõhjalihasteks. Need lihased toetavad kusejuha sulgurit ning kui need lihased nõrgenevad ja nende elastsus väheneb, võivad ka kõige tavalisemad toimingud nagu näiteks köhimine naistel uriinilekke põhjustada. Vaagnapõhjalihased võivad venida ja nõrgeneda näiteks raseduse ja sünnituse ajal. Ka ülekaal koormab vaagnapõhjalihaseid liigselt.

Menopausi ajal võib väheneda vaagnapõhjalihaste verevarustus ja nende funktsioneerimine muutub nõrgemaks, mis aga tingib uriinipidamatust. Sedamööda, kuidas vanus kasvab, muutuvad keha lihased nõrgemaks ja pärast menopausi muutub naissuguhormooni (östrogeeni) vähenemise tõttu põie ja kusejuha seina limaskest õhemaks.

Naiste uriinipidamatuse muudeks põhjusteks võivad olla närvikahjustused, teatud ravimid, kõhukinnisus ja mitmesugused põiepõletikud.

Naistel on soovitatav teha regulaarselt vaagnapõhjalihaste harjutusi, mis tugevdavad lihaseid, vähendades pidamatuse riski ning suurendades muuhulgas ka seksuaalset naudingut. Siit saate allalaadida voldiku, mis õpetab vaagnapõhjalihaste harjutusi. Võimalik vaadata maailmas tunnustatud vaagnapõhjalihaste treenimise terapeudi, professor Kari Bø vaagnapõhjalihaste treeningvõtteid videona (inglise keeles).